torsdag 17. mai 2012

16. og 17. mai Storstolpan og litt til

17 mai Over Steinskardtind og Lille Blå
Dette er en favorittur, for så snart som andre vender om fra toppen og renner ned til bilen igjen på Kattfjordeidet følger vi ryggen vestover og ned i mot Ramfløydalen. Etter rast bærer det opp til Lille Blå. Så følger vi ryggen østover og tipper over mot mot Kattfjordeidet og bilen. Dette blir faltisk noen høydemeter også! Og etter den raske turen dgen før var det godt å ta tida til hjelp i dag. Herlig tur på en varm 17. mai!






16. mai Storstolpan
På kontoret fabulerte vi om Jiehkkevarritur onsdag, men forpliktelsene ble for store. Og det ble nesten vondt å være inne, men så dro vi etter jobb for å bestige Stolpen i kveldsol. Jan Thomas var så velvillig å kjøre meg. Så dro han hjem igjen for se hvor han hadde forlagt fellene sine. Selv regnet jeg med å få sitte på med noen andre og labbet i veg. Jeg skal ikke trette noen med rutebeskrivelsen og bare fortelle at jeg satt lenge på toppen. Så ut over et rike av fjelltopper, holmer og skjær og ble minnet om at nå er også kajakksesongen for min del begynt. (Forsøkte sist søndag). Etterhvert kom det flere opp, og sannelig også Christoph. Dermed var returen også sikret. Herlig tur ned igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

eTavle